Algemene voorwaarden
Artikel 1: Definities
Meubelstoffeerderij Hefra is een vennootschap onder firma en staat ingeschreven bij kamer van koophandel onder nummer: 29026300. Het BTW nummer: NL807427445B01.
Verkoper:
- Meubelstoffeerderij Hefra V.O.F.
Klant:
- Degene die de aankoop doet.
Producten:
- De goederen welke vermeld staan in deze webshop.
Artikel 2: Algemeen
De algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk product wat bij ons in de webwinkel zichtbaar is, de inhoud en de nakoming van alle tussen de Klant en de Verkoper gesloten overeenkomsten. Indien zich tussen partijen een situatie voordoet die niet in deze algemene voorwaarden geregeld is, dient de situatie te worden beoordeeld naar de geest van deze algemene voorwaarden. Indien Verkoper niet steeds strikte naleving van deze algemene voorwaarden verlangt, betekent dit niet dat de bepalingen daarvan niet van toepassing zijn, of dat Verkoper in enigerlei mate het recht zou verliezen om in andere gevallen de stipte naleving van de bepalingen van deze voorwaarden te verlangen. Verkoper behoudt zich het recht voor de Algemene Voorwaarden te wijzigen en/of aan te vullen.
De aangegeven kleuren welke in de webshop staan aan gegeven zijn op kleur gelijk maar geven geen garantie dat de kleur via het beeldscherm van de klant het zelfde zijn als wat de daadwerkelijke kleur is bij direct oog contact. Voor het zien van de kleur in echtheid dient de klant zich te wenden tot de werkplaats voor bezichtiging of kunnen knipstaaltjes worden aangevraagd met een max. aantal van 3 stuks.
Artikel 3: Prijs/Verzend en administratiekosten
Dit zijn de verzend en administratiekosten welke worden aangeven tijdens de bestelprocedure. Verzendingen naar het buitenland d.w.z. België worden alleen verwerkt via online betalingen.
Bestellingen worden altijd aan de deur aangeboden. Mocht de bestelling niet worden aangenomen, om wat voor reden dan ook, waarna deze weer retour komt bij Hefra meubelstoffeerderij, dan wordt de bestelling geannuleerd. Het aankoop bedrag wordt dan retour gestort min het bedrag verzendkosten.
Verkoper behoud het recht om bestellingen niet uit te voeren of dit op een later tijdstip te doen als facturen niet of buiten de aangegeven termijn online, of anderzijds worden overgemaakt. De opdracht voor verzending van de artikelen worden aangeboden aan DPD. en is voor eigen risico van de klant. Verkoper draagt over de verzendingen de eventuele schade tijdens verzendingen geen enkel risico.
Om producten bij ons op te komen halen behoort ook tot de mogelijkheden. U kunt kiezen in het bestelsysteem voor afhalen. U betaald dan met ons pin apparaat.. Via de mail word u op de hoogte gehouden wanneer uw bestelling klaar ligt. Hierbij word gevraagd om een uitgeprint factuur mee te nemen. Zonder factuur inzicht zal er niet over gegaan worden tot overhandigen van goederen. Er worden geen verzendkosten bij afhalen in rekening gebracht.
Artikel 4: Betaling
Via het online betaalsysteem word u doorverbonden naar de bank naar keuze. Indien u wenst om op later tijdstip of datum te betalen is dat mogelijk. Echter onthoud de verkoper de bestelling totdat het factuur van de bestelling is voldaan. Na 7 dagen de bestelling niet voldaan te hebben word de bestelling geannuleerd. Bij het nader inzien van de bestelling kan deze alsnog besteld worden. U dient dan contact op te nemen met de verkoper via mail of per telefoon. Bij rembours betaling kunt u de betaling verrichten via de de bezorgdienst. De spullen worden direct aan u overhandigd.
Artikel 5: Levering
De levertijd is per direct echter wanneer er van een artikel niet voldoende op voorraad is streven wij ernaar binnen 7 werkdagen te leveren. Overschrijding van de leveringstermijn geeft de Klant geen recht op schadevergoeding of claim. Indien de bezorging door tijdelijk toedracht vertraagt vanwege producten die niet voorradig zijn of om andere redenen vertraging ondervindt, ontvangt de koper hiervan binnen 7 werkdagen bericht. Bij uitblijven van berichtgeving in uiterlijk 14 dagen, heeft de klant in dat geval het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden.
Stoffen die besteld zijn bij onze leverancier in Engeland: Clarke en Clarke, kunnen als ze daar in bestelling staan niet meer worden geanuleerd.
Die stoffen kunnen ook niet worden geretourneerd.
Veel van die stoffen zijn in onze werkplaats te bezichtigen.
Stofbestellingen worden, indien wij deze stoffen niet op voorraad hebben, zoals de luxe meubelstoffen, rechtstreeks vanuit de groothandel naar u verzonden. Dit gaat via het vervoersbedrijf UPS.
Indien de levertijd langer is dan 14 dagen , dan nemen wij contact met u op voor overleg.
Deze stofbestellingen kunnen nadat de order bij de leverancier is geplaatst niet meer worden geanuleerd.
Stofleveringen vanuit Engeland geven een onbepaalde levertijd wat betreft vervoer.
Het is niet duidlijk aan te geven wat de levertijd in het verzendproces is , daar deze produkten door de douane moeten.
Deze bestellingen kunnen als de verzendorder is doorgegeven aan de leverancier niet meer worden geanuleerd.
Indien een indicatieve levertijd wordt overschreden, hetzij wegens corona gerelateerde problemen, hetzij douanecontrole, dan is dit overmacht en kan de te leveren bestelling niet worden geanuleerd.
Leveringen buiten Nederland:
Verkoper levert alleen goederen in België en Luxemburg, Frankrijk en Duitsland.
Komt u uit een ander land binnen Europa en wilt u bestellen , neem dan contact op per telefoon of mail.
Artikel 6: Eigen risico
Gebruik van artikelen (zoals bv. verzorgingsproducten of anders) worden door de koper gebruikt op eigen risico. De verkoper kan op geen enkele wijze aansprakelijk gesteld worden voor schade of anderzijds ontstaan door fout gebruik van geleverde producten.
Op meubelstoffen wordt geen garantie gegeven. Meubelstoffen kunnen verkleuren in de zon.
Artikel 7: Retour
Goederen die bij ons zijn aangekocht, kunnen niet zomaar worden teruggenomen of geruild.
Daar waar sprake is van maatwerk, afgemeten en uitgetelde hoeveelheden worden de produkten niet teruggenomen.
Bij reeds in gebruik genomen goederen welke de zicht termijn breed hebben overschreden met tenminste een termijn van 1 maand na facturatie alsmede waar gesproken word over garantierecht, neemt u contact op met de verkoper.
Voor meubelstoffen geldt dat een knipstaaltje kan worden aangevraagd, zodat de kleur van te voren kan worden bekeken.
Bij stofleveringen kan altijd sprake zijn van geringe kleurafwijkingen, door bv verschillende verfbaden.
Meubelstoffen worden niet terug genomen.
coupons meubelstoffen worden niet terug genomen.
Indien buiten de bovengenoemde voorwaarden het product niet naar uw zin is, kunt u zich beroepen op de wettelijke 14 daagse afkoelperiode welke inhoud dat u het pakket terug kunt sturen.
Neem hiervoor eerst altijd contact op met de verkoper voor de juiste instructies.
De verkoper kan dan een melding maken voor eventuele omruiling of een retour factuur aanmaken voor terugstorting.
Verzendkosten op de aankoopfactuur zijn voor de koper.
Verzendkosten voor retourzendingen zijn voor de koper.
Mocht zich het geval voordoen dat een produkt verkeerd besteld is dan kan dit worden geruild. Meerprijs en verzendkosten worden u in rekening gebracht.
Levering geschied achteraf.
Indien het produkt , dat ter vervangeing wordt verstuurd, goedkoper is dan het in eerste instantie bestelde produkt dan worden het verschil terug gestord min de gemaakte kosten.
Als er bij overleg is geadviseerd, en daar wordt niets mee gedaan, dan kunt u het artikel dat ter vervanging is verstuurd niet terug zenden en wordt het resterende factuur bedrag niet gecrediteerd.
Mocht zich een situatie voordoen buiten deze voorwaarden of het valt naar geest in deze voorwaarden en de klant wil het bespreekbaar maken, dient de klant altijd contact op te nemen met de Verkoper alvorens de klant overgaat tot het versturen van het retourspakket.
Algemene Voorwaarden werkplaats / Stoffeeropdrachten.
Levering geschied altijd tegen directe betaling, hetzij middels het pin apparaat of contant.
Levering middels overschrijving kan alleen als dat expliciet is overeengekomen.
Bij aankopen gedaan in onze werkplaats dient direct te worden betaald.
Stofleveringen vanuit Engeland geven een onbepaalde levertijd wat betreft vervoer.
Het is niet duidlijk aan te geven wat de levertijd in het verzendproces is , daar deze produkten door de douane moeten.
Deze bestellingen kunnen als de verzendorder is doorgegeven aan de leverancier niet meer worden geanuleerd.
Indien een indicatieve levertijd wordt overschreden, hetzij wegens corona gerelateerde problemen, hetzij douanecontrole, dan is dit overmacht en kan de te leveren bestelling niet worden geanuleerd.
overige voorwaarden & bepalingenAanzicht, Foto's en Software Het is niet toegestaan om foto's en de informatie daarvan te plaatsen op andere sites die in belang staan voor commerciële doeleinden en/of die zich richten voor eigen gebruik. Ook is het niet toegestaan om foto's te kopiëren of te deeplinken voor versiering van uw eigen website of forums/fora's. Indien u wel gebruik wilt maken van onze foto's en de informatie daarvan, dient u contact op te nemen met de klantenservice. Privacy De gegevens die een klant opgeeft bij een bestelling worden uitsluitend voor onze administratie gebruikt. Gegevens worden dus niet aan derden verstrekt en zullen niet voor verdere commerciële doeleinden worden gebruikt, waardoor de privacy van de klant voorop staat.
Onze privacy policy is conform de GDPR/AVG-wetgeving.
Overig Verkoper is niet aansprakelijk voor typefouten en daaruit voortkomende problemen. Door het plaatsen van een bestelling of zetten van een stoffeer-order verklaart de klant akkoord te gaan met de algemene voorwaarden.
Voorwaarden zijn aangepast:03-10-2020